Zielona szkoła



„Zielone szkoły” dla wielu dzieci są jedyną formą wypoczynku poza miastem, a dla wszystkich stanowią okazję do poznania otaczającej nas przyrody, są również świetną okazją do uczenia się życia w grupie, odkrywania siebie i swoich pasji.


W ramach „Zielonej szkoły” proponujemy pobyty 3-5 dniowe dopasowane programem do indywidualnych potrzeb Gości, kierując się ich preferencjami i oczekiwaniami. Korzystając
z uroków jeziora Narie nad którym położony jest ośrodek Mazury Sport Club poprowadzimy dużo zajęć związanych z aktywnym wypoczynkiem dzieci i młodzieży.


Prezentujemy poniżej kilka bloków programowych na podstawie których stworzyliśmy kilka przykładowych scenariuszy, które stanowią połącznie zajęć integracyjnych, sportowych, gier terenowych i eukacyjnych z wycieczką fakultatywną.




Zajęcia integracyjne

  • Strefa gier play station - zdobycie umiejętności kreatywnego myślenia, wizualizacji świata i szybkości podejmowania decyzji, czas 1,5 godz.
  • Gry zespołowe - turniej plażowej piłki nożnej (beach soccera), walka o tytuł króla strzelców, czas 1,5 godz.
  • Turniej siatkówki, czas 1,5 godz.
  • Turniej koszykówki, czas 1,5 godz.
  • Turniej bilarda, czas 1,5 godz.
  • Turniej - piłkarzyki, czas 1,5 godz.
  • Turniej ping ponga, czas 1,5 godz.
  • Strongmani - instruktaż używania urządzeń na siłowni, bicie rekordu w wyciskaniu.
  • Kareoke czyli "każdy młody człowiek śpiewać może", zapewniamy nagłośnienie, rzutnik, program kareoke, czas 1,5 godz.
  • Dyskoteka - super zabawa w sali dyskotekowej z profesjonalnym DJ-em, nagłośnieniem, taniec i muzyka dla każdego, czas 3 godz.
  • Nocne kino pod gwiaździstym niebem, czas 2 godz.
  • Ognisko - pieczenie kiełbasek, wspólna biesiada przy ognisku, czas 2 godz.

Program sportowy dla aktywnych

  • Survival - sposoby rozniecania ognia, orientacja w terenie, sposoby zdobywania pożywienia i wody, nauka budowy schronień, czas 1,5 godz.
  • Strzelnica paintballowa - 45 strzałów, strzelanie do ruchomego celu, walka o zdobycie tytułu najlepszego sprzelca, czas 1,5 godz.
  • Nauka strzelania - strzelanie z broni pneumatycznej, walka o zdobycie miana najlepszego strzelca, czas 1,5 godz.
  • Warsztaty łucznicze - zawody łucznicze, sprawdzanie celności i koncentracji, czas 1,5 godz.
  • Zajęciach z kajakarstwa - dzieci i młodzież poznają zasady bezpiecznego zachowania się na wodzie i techniki wiosłowania, czas 1,5 godz.
  • Działania na wodzie - nauka pływania: kajak, łódka, żaglówka, budowanie tratw
    i sprzętu do przepraw wodnych, przeprawy wodne, czas 1,5 godz.
  • Waterball - świetna zabawa w kuli dryfującej po wodzie, utrzymanie równowagi
    na wodzie, czas 1,5 godz.
  • Quady - 1,5 godz.

Gry terenowe

  • Podchody - wyznaczanie kierunków świata, czas 1,5 godz.
  • "Ranny przyjaciel  czyli nauka udzielania pierwszej pomocy" - ocena stanu zdrowia poszkodowanego, skonstruowanie noszy i przeniesienie "rannego" do ośrodka,
    czas 1,5 godz.
  • Budowanie na piasku ulubionych postaci - doskonalenie umiejętności pracy w grupie, czas 1,5 godz.

Zajęcia edukacyjne

  • Eko - potwory to artystyczny warsztat recyklingowy, czas 1,5 godz.
  • Spójrz w oczy niezwykłemu człowiekowi - praca i pasja naszego gościa specjalnego, czas 1,5 godz.
  • Tworzenie biżuterii z kolorowych darów natury, czas 1,5 godz.
  • Masterchef - zajęcia kulinarne i tworzenie własnej pizzy, czas 1,5 godz.
  • Szach i Mat - gra w szachy, warcaby, scrabble - kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, czas 1,5 godz.

Zajęcia fakultatywne

  • Paintball czyli zabaw się z bronią w ręku, 100 kulek, czas 1,5 godz, cena 49 zł/os
  • Kajakarstwo po jeziorze Narie, czas 3-4 godz, cena 89 zł/os.
      - Bezpiecznie pod opieką ratownika możecie rozpocząć swoją przygodę z tym sportem. Kajaki to sposób na przygodę z wodą i przyrodą Mazur.
      - Kajaki 2 osobowe (potrzebna pisemna zgoda rodziców).
  • Zwiedzanie Pałacu Dohnów i zamku krzyżackiego w Morągu,    cena 49 zł/os.
  • Jak Kopernik obrócił ziemię?" - wycieczka autokarowa do Olsztyna,
    zwiedzanie Muzeum Kopernika, Planetarium, Starego miasta (cena zawiera transport, opiekę pilota, bilety, ubepieczenie NNW) przy grupie min. 40 osób, cena 99 zł/os.
  • Zwiedzanie zamku w Malborku.
       Nowa propozycja zwiedzania zamku Malbork skierowana do dzieci ze szkoły podstawowej i młodszych klas gimnazjum. Zamiast tradycyjnej formuły, opartej
    w głównej mierze na przekazie werbalnym, proponujemy dwugodzinną zabawę historyczną (cena zawiera transport,opiekę pilota, bilety,ubezpieczenie NNW).
    Drużyna rycerska nie powinna liczyć więcej niż 30 osób, cena 99 zł/os. Klasa szkolna staje się drużyną rycerską, która otrzymuje zadanie odnalezienia ukrytego hasła. Litery poszukiwanych słów można zdobywać na zamkowej trasie, rozwiązując szereg zagadek i wypełniając zadania stawiane przez mistrza drogi (przewodnik w stroju historycznym). Skompletowane w zamku hasło daje młodym odkrywcom malborskich tajemnic możliwość spotkania z wielkim mistrzem zakonu. Dzieci uczestniczące aktywnie w zamkowej przygodzie, uzyskują wiele informacji o twierdzy nad Nogatem, zakonie krzyżackim, Królestwie Polskim i kulturze wieków średnich.
  •  Wycieczka do Fromborka i Krynicy morskiej - zwiedzanie Parku astronomicznego i Muzeum Mikołaja Kopernika we Fromborku, rejs statkiem do Krynicy morskiej, przygoda na morskiej plaży, poszukiwanie bursztynu i kolekcjonowanie niezapomnianych wrażeń (cena zawiera transport, opiekę pilota, bilety, ubezpieczenie NNW),
    cena 99 zł/os.
  • Statkiem po trawie - zwiedzanie i przeprawa na pochylni w Buczyńcu,      cena 99 zł/os.
  • Park Aktywnej Przygody Bartbo - 100 zł/os.
  • Kalkulacja zajęć na wodzie:
      - szkolenie windsurfingu (instruktor i sprzęt) - 25 zł/godz, grupa minimum 4 osoby,
      - szkolenie katamaran w grupach 2 os. - 30 zł/godz,
      - kajaki - 10 zł/godz,
      - żeglarstwo w grupach 6 osobowych - 12 zł/godz.
  • Kurs nurkowania dla młodzieży:
      - dla grup do 10 osób (wykład i nurkowanie) to koszt 100 zł od osoby,
      - wykład teoretyczny 50 zł/osoby,
      - dla grup powyżej 10 osób cena 80 zł od osoby.

     Intro nurkowe czyli „Mój pierwszy raz pod wodą” to niepowtarzalna okazja przełamania barier pomiędzy dwoma diametralnie odmiennymi światami. Nurkowanie oraz przeszkolenie prowadzone jest z profesjonalnymi instruktorami nurkowania,
    którzy zadbają o twój komfort oraz dobre samopoczucie.

     Przebieg intra nurkowego:
      - wykład o nurkowaniu, przeszkolenie z obsługi sprzętu nurkowego, informacje o zasadach nurkowania oraz niebezpieczeństwach, przygotowanie sprzętu,
      -program  dla zaawansowanych
      - zanurzenie się z instruktorem na maksymalną głębokość 3 metrów,  jednocześnie opływając łąki podwodne zlokalizowanie niedaleko bazy nurkowej.  
    Wykład trwa około godziny, a podwodna przygoda maksymalnie 45 minut (wszystko zależy od zachowania i zużycia powietrza w butli przez każdego z uczestników).

     

       Proponowane scenariusze

    Scenariusz pierwszy

    Cena 399 zł/os.

Dzień pierwszy

  Strefa Mazurska czyli Star Wars w Kretowinach. Zakwaterowanie w pokojach, które mają pełnić funkcję kwater na planecie Kretowiny. Obiad urozmaicony produktami naturalnymi dostarczonymi przez Hana Solo.


  Pierwsze zadanie dla Uczestników - spotkanie z Mistrzem Jodą w jego świątyni w celu kształtowania abstarkcyjnego myślenia czyli szach i mat - czas 1,5 godz. Tworzenie biżuterii i broni z ekologicznych znalezisk na planecie Kretowiny, które pozwolą uczestnikom przetrwać w walce z ciemną stroną mocy - czas 1,5 godz. Kolacja, a po niej zostajemy nadal na planecie Kretowiny, żeby odstaraszać złe moce rozpalamy ognisko, opowiadamy historię o pierwszym spotkaniu z Darthem Vaderem i Lukiem Skaywalkerem. Czekając na wygaśnięcie ogniska zjadamy kiełbaski, które sami upiekliśmy - czas 2 godz.

Dzień drugi

  Budzi nas sygnał zagrożenia, biegniemy do restauracji ukryć się i zjeść śniadanie, żeby nabrać siły do walki z ciemną stroną mocy. Rozpoczynamy podchody i zastanawiamy się, czy rebelianci przechytrzą krążowniki Dartha Vadera.


  Dzielimy się na dwie grupy - jedna z grup ma dotrzeć do bazy i dostarczyć wiadomość. W grze zapoznajemy się z kierunkami wszechświata. Po drodze grupa pierwsza zostawia ślady i zadania do rozwiązania dla grupy drugiej, będą one potrzebne do ustalenia miejsca spotkania obu grup. Spotkanie poprowadzi Księżniczka Leja - czas 1,5 godz.


  Dostajemy drugie zadanie. Już wiemy na czym polega ochrona środowiska i dbałość o globalne ocieplenie więc pieczałowicie zbieramy materiały do recyklingu i tworzymy z nich postacie z gwiezdnej sagi - czas 1,5 godz.


  Po zrealizowaniu dwóch niezwykle trudnych zadań nadchodzi czas na pyszny obiad. W odległej galaktyce rozpoczyna się nowy konflikt, klony chcą zawładnąć galaktyką. Generał Grieovus walczy z Obi Wan Kenobi, my uczestniczymy w warsztatach łuczniczych, poznajemy techniki strzelnicze i walczymy o tytuł najlepszego łucznika galaktyki - czas 1,5 godz. Gdy na jednej planecie trwają przygotowania do walki z klonami ciemna strona mocy uczy swoich adeptów strzelania na strzelnicy paintballowej. Każdy adept oddaje ok. 50 strzałów z różnych odelgłości do tarczy, najlepszy strzelec dostaje tytuł Wielkiego Mistrza Galaktyki - czas 1,5 godz.


  Kino letnie - żeby każdy yedi w następnych dniach wczuł się w swoją rolę, poznał zachowania swoich przeciwników tworzymy kino letnie, repertuar to jeden z odcinków "Gwiezdnych wojen" - czas 2 godz. Po dniu pełnym wrażeń odpływamy w krainę snu.

Dzień trzeci

  Śniadanie dla walecznych. Rozpoczynamy kolejną misję - nasz cel to planeta Olsztyn.
Zwiedzamy miejsce, w którym Mistrz Kopernik obrócił ziemię, a w Planetarium podpatrujemy Wszechświat, sprawdzamy czy krążowniki ciemnej mocy zbliżają się do Planety Olsztyn. Po drodze zjadamy suchy prowiant niezbędny do utrzymania kondycji do dalszych misji.
Późnym popołudniem powracamy na Planetę Kretowiny i z radością zjadamy kolację.

  Uznajemy, że nasza misja na Planecie Olsztyn została zrealizowana pomyślnie więc rebelianci uruchamiają dymy, lasery, lampy stroboskopowe i odpalamy super dyskotekę, w trakcie której rebelianci świętują wypełnienie powierzonej im misji - czas 3 godz.
Zmęczeni nadmiarem wrażeń udajemy się spać.

Dzień czwarty

  Budzi nas słoneczny poranek, udajemy się na śniadanie.

Rozpoczynamy ostatnie zadania w trakcie naszej misji, przenosimy się na boisko, gdzie w ostatecznej rozgrywce rebelianci chcą pokonać Gwiazdę śmierci. Dzielimy się na dwie drużyny, które na polach walki (boisko piłkarskie i siatkówki) stoczą ostateczną rozgrywkę. Zwycięska drużyna jako pierwsza zawita w restauracji i będzie świętować zwycięstwo dobra nad złem - czas 2 godz.

Pokonami stworzą szpaler oddając honor zwycięzcom.
Dla obu grup nagrodą za walkę będzie obiad.
Po szalonych i pełnych wrażeń zmaganiach nastąpi wyjazd.
Uczestnicy żegnają się hasłem "Do zobaczenia w kolejnej części gwiezdnej sagi i niech moc będzie z Wami".

Uwagi do programu:
mile widziane stroje z którymi uczestnicy przyjadą na Planetę Kretowiny, za najlepszy strój organizator wręczy nagrodę.


    Scenariusz drugi

    Cena 249 zł/os.

Dzień pierwszy

Dzień pierwszy.
Przyjazd i zakwaterowanie.
Obiad w restauracji.
"Ranny przyjaciel czyli nauka udzielania pierwszej pomocy" - ocena stanu zdrowia poszkodowanego, skonstruowanie noszy i przeniesienie "rannego" do ośrodka.
Podchody - wyznaczanie kierunków świata.
Kolacja.
Ognisko - pieczenie kiełbasek, wspólna biesiada przy ognisku.

Dzień drugi

Śniadanie.
Wyjazd i zwiedzanie zamku w Malborku. Nowa propozycja zwiedzania zamku Malbork skierowana do dzieci ze szkoły podstawowej i młodszych klas gimnazjum.

Zamiast tradycyjnej formuły, opartej w głównej mierze na przekazie werbalnym, proponujemy dwugodzinną zabawę historyczną.
Obiad w formie suchego prowiantu.
Kolacja.
Kino pod gwiazdami lub dyskotekowa super zabawa w sali dyskotekowej z profesjonalnym DJ-em, taniec i muzyka dla każdego.

Dzień trzeci

Śniadanie.
Turniej plażowej piłki nożnej.
Turniej siatkówki.
Turniej bilarda.
Obiad.
Wyjazd.


    Scenariusz trzeci

    Cena 399 zł/os.

Dzień pierwszy

Przyjazd i zakwaterowanie.
Obiad w restauracji.
Turniej plażowej piłki nożnej.
Turniej piłki siatkowej.
Kolacja.
Ognisko - pieczenie kiełbasek, wspólna biesiada przy ognisku.

Dzień drugi

Śniadanie.
Podchody - wyznaczanie kierunków świata.
Tworzenie biżuterii z kolorowych darów natury.
Turniej bilarda.
Obiad.
"Ranny przyjaciel czyli nauka udzielania pierwszej pomocy" - ocena stanu zdrowia poszkodowanego, skonstruowanie noszy i przeniesienie "rannego" do ośrodka.
Masterchef - zajęcia kulinarne i tworzenie własnej pizzy.
Kolacja.
Karaoke czyli "każdy młody człowiek śpiewać może", zapewniamy nagłośnienie, rzutnik, program karaoke.

Dzień trzeci

Śniadanie.
Wycieczka fakultatywna "Jak Kopernik obrócił ziemię?"- dojazd autokarem do Olsztyna, zwiedzanie Muzeum Kopernika, Planetarium, Starego miasta.
Obiad w formie suchego prowantu.
Kolacja.
Dyskoteka - super zabawa w sali dyskotekowej z profesjonalnym DJ-em, taniec i muzyka dla każdego.
Dzień czwarty. Śniadanie. Nauka strzelania - walka o zdobycie miana najlepszego strzelca. Budowanie figur na piasku. Obiad. Wyjazd.

Dzień czwarty.

Śniadanie.
Nauka strzelania - walka o zdobycie miana najlepszego strzelca.
Budowanie figur na piasku.
Obiad.
Wyjazd.


Obóz survivalowy

Zielona szkoła

Gra terenowa

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej na temat pobytu w Campus Mazury.
Nasz zespół prześle do Ciebie niezbędne informacje. Zapraszamy już dziś.

Rezerwuj

Mapa Campusu